Wednesday, April 25, 2018

Oh! Media

Oh! Media


Shhh!! Ini Caranya Nak jimat Sampai RM22,000 Bila Korang Shopping Online Di Lazada, Zalora, dan Banyak Lagi

Posted: 24 Apr 2018 05:47 AM PDT

Kalau korang tengah baca artikel ni, gerenti korang memang jenis suka shopping online kan contohnya macam kat Lazada kan? Best shopping kat Lazada ni sebab senang semuanya kat hujung jari dan paling best harga yang boleh dapat kat Lazada ni lebih murah berbanding kalau kita beli di luar sana.

Tapi kalau kita rasa shopping online dah buat kita jimat banyak, sebenarnya ada cara untuk kita berjimat lebih banyak lagi. Ada pengguna yang dah buat penjimatan sampai RM22,000 dengan ShopBack ni tapi rata-ratanya tak nak berkongsi. Cara ni memang ramai yang dah gunakan tapi kalau ini pertama kali korang dengar, jangan lupa kongsikan dengan yang lain ya?!

Apa itu ShopBack?
Biar Ohmedia jelaskan secara ringkas dan senang nak difahami.

Kalau korang rasa selama ni korang dah banyak dapat jimat bila beli barang secara online, sebenarnya itu belum betul-betul murah lagi dan korang dah banyak terlepas penjimatan yang sepatutnya korang dapat melalui ShopBack ni.

ShopBack ni bukan baru lagi tapi dah 3 tahun beroperasi di Malaysia dan sekarang ni dah tersebar ke seluruh Asia Tenggara. Selain Lazada, ShopBack ni boleh digunakan di Zalora, Booking.Com, Traveloka, Sephora, dan banyak lagi. Semua website ni sehingga 30% pulangan wang kepada sesiapa yang online shopping melalui ShopBack.


So tak kiralah korang nak beli phones ke, baju ke, atau apa sahaja secara online, gunakan ShopBack ni. ShopBack ni samalah macam loyalty programme tapi berkaitan dengan semua tempat online shopping yang selalu korang gunakan dan apa yang paling penting, penjimatan yang kita buat adalah duit sebenar dan bukannya point atau kredit ya.

1. Daftar di website www.shopback.my/ohmedia. Bila masuk dari link Ohmedia ni, secara automatik korang akan dapat bonus RM5 secara percuma lepas sahaja daftar.

2. Lepas sahaja mendaftar, korang akan nampak website seperti Lazada, Zalora, Booking.com, dan banyak lagi di ShopBack. So klik pada mana-mana website yang korang biasa gunakan. Sekarang ni pulak Lazada tengah buat jualan Mega Birthday dan Lazada memberikan sehingga 11% pulangan duit kepada pengguna ShopBack.

3. Bila dah ada dalam website Lazada, korang shopping'lah dan buat pembayaran macam biasa (pastikan melalui link Lazada yang korang klik dari website ShopBack tadi). Lepas pembelian kat Lazada selesai dengan pembayaran, dalam tempoh 48 jam korang dah boleh check status cashback korang.

4. Korang mungkin kena tunggu Lazada untuk periksa dan sahkan pulangan wang semula tu dan lepas tu korang boleh transfer duit dari cashback tu ke dalam akaun bank korang.
Senang kan? So senang je daftar dulu kat https://www.shopback.my/ohmedia untuk dapatkan RM5 dan jangan sesekali lupa dari 25 sampai 27 April 2018 ni masa Lazada Mega Sales berlangsung korang boleh jimat banyak dengan diskaun istimewa sehingga 90%, kod promo, dan pulangan wang untuk pengguna ShopBack sehingga 11% banyaknya.



Jadi ini masa yang paling sesuai untuk korang cuba sendiri ShopBack ni dan jimat banyak lagi di Lazada, Zalora, Traveloka, dan banyak lagi.

2018 Tahun Rokok Berevolusi. Bukti Rokok Tembakau Akan Pupus?

Posted: 24 Apr 2018 05:10 AM PDT



Baru-baru ini ada desas-desus tentang rokok tradisional berasaskan tembakau akan berevolosi pada tahun 2018 ni. Korang pernah terfikir tak kenapa rokok ni dari dulu sampai sekarang masih sama dan tak mengikut perkembangan zaman sedangkan kereta pun dah menggunakan hybrid, elektrik, dan sebagainya untuk menggantikan Petrol.

Sehingga hari ini, rokok masih lagi mengeluarkan asap yang tidak menyenangkan orang sekeliling, memberi rasa ketagihan, dan merosakkan kesihatan samaada perokok mahupun yang berada berhampiran mereka.

2018 Tahun Rokok Berevolusi Sepenuhnya

Terdapat desas-desus bahawa syarikat rokok tembakau sendiri telah mula beralih ke arah rokok jenis elektronik untuk menggantikan tembakau. Di USA ketika ini, rokok elektronik lebih popular berbanding rokok tradisional berasaskan tembakau kerana ramai yang telah mempunyai kesedaran untuk berhenti walaupun sebelum ini untuk berhenti dari merokok bukanlah satu perkara yang mudah.

Apa Kesannya Kepada Perokok?




NanoSTIX telah membuktikan ramai yang berhenti terus dari merokok selepas menggunakannya. Ada yang sebelum ini menghisap lebih 30 batang rokok sehari tetapi dalam tempoh 48 jam telah berubah daripada 30 batang kepada 1 batang rokok sahaja.

Semua itu tak mungkin berlaku sama-sekali tanpa bantuan alat seperti nanoSTIX ini. NanoSTIX ini wujud dengan ketumpatan pelbagai perisa pilihan yang disempurnakan dengan teknologi yang dipanggil "Nano-Nicotine" yang mana membantu membekalkan Nicotine secukupnya untuk badan perokok sehinggalah akhirnya badan perokok tidak lagi memerlukan Nicotine. Maka ketagihan kepada rokok pun akan hilang dengan serta-merta.

Apa Beza TRD & Vape?

Tobacco Replacement Device (TRD) seperti nanoSTIX ini menggunakan teknik yang lebih kurang sama tetapi sebenarnya ianya jauh berbeza terutamanya kepada cecair yang digunakan. Ia bukanlah cecair biasa yang digunakan kepada flavor vape tetapi telah melalui banyak proses bagi membantu para perokok untuk berhenti merokok dengan lebih mudah.

Apa Kesannya Kepada Orang Sekeliling?

NanoSTIX memberi kepuasan dan kenikmatan sama seperti merokok tetapi berita baik untuk orang sekeliling bahawa kini tiada lagi bau asap yang busuk, lantai yang kotor dengan habuk dan putung rokok dibuang merata-rata. nanoSTIX sama-sekali tidak akan memberikan kemudaratan kepada orang sekeliling mahupun alam sekitar.

Apa Kesannya Kepada Syarikat Rokok?

Perkembangan produk seperti nanoSTIX sekaligus memberikan tamparan hebat kepada pengeluar rokok tradisional yang berasaskan tembakau pada hari ini. Tidak hairanlah jika tahun 2018 ini kita akan lihat lebih banyak syarikat rokok tembakau mula beralih secara perlahan-lahan kepada rokok elektronik seperti nanoSTIX.



nanoSTIX dijual dengan harga hanya RM148 (pek permulaan) dengan 1 set nanoSTIX dan nanoPODS di website Oh! Media Shop.