Sunday, May 20, 2018

Oh! Media

Oh! Media


Guru Dilibas Parang - Niat Hanya Nak Tegur

Posted: 18 May 2018 09:04 PM PDT



Seorang guru yang baru sahaja selesai mengajar di Sekolah Menengah Rungkup, Perak menuju pulang ke rumah bertukar tragedi apabila dilibas dengan parang di bahagian muka menggunakan parang.

Mangsa, Redhuan Embi, 32 tahun berkata, Selesai kerja saya pulang dari sekolah menaiki motor dan memasuki Jalan Kampung Sungai Haji Muhammad untuk pulang ke rumah sebelum nampak orang bawa parang dari hadapan. 

"Tapi saya kenal dia, dia orang kampung saya jadi masa tu saya nak tegur macam tegur orang kampung biasa dan tak sangka pula dia dari arah bertentangan terus datang kepada saya dan menetak muka saya dengan parang," katanya kepada pemberita ketika ditemui di kediaman ibu mertuanya di Kampung Bahagia.

Ekoran daripada itu, Redhuan mengalami kecederaan di mana pipi kanannya terbelah dan menerima 60 jahitan di Hospital Teluk Intan (HTI) selepas dikejarkan ke Klinik Kesihatan Sungai Batang oleh orang ramai sebelum itu.


Redhuan juga menyifatkan dirinya sebagai mangsa keadaan dalam kejadian yang menimpanya itu kerana dia hanya kebetulan melalui jalan tersebut pada masa itu.

Sumber : Sinar Harian

Anuar Zain Mohon Doa Peminat - Puteri Balqis Sakit Jantung

Posted: 18 May 2018 08:11 PM PDT


Siapa yang tidak mengenali pelakon cilik Puteri Balqis Azizi atau lebih mesra dipanggil Aqish yang popular dengan lakonan mantap serta comel apabila berkata-kata.

Disebalik kemesraan dan keceriaan yang kita dapat lihat, ada sesuatu yang terpaksa dilalui oleh pelakon cilik ini. Seminggu yang lalu, difahamkan Aqish menghidap penyakit  masalah jantung.

Ia telah disahkan oleh ibunya, Norashikin Mohd Aziz yang anaknya terpaksa keluara masuk hospital sejak awal tahun lalu. Aqish yang baru sahaja berusia 11 tahun, mengetahui mengenai penyakit jantung ini setelah melalui pemeriksaan menyeluruh, Disember lalu.

"Kami perasaan keadaan Aqish cepat letih dan demam berulang kali dalam tempoh panjang. Kami syak Aqish diserang denggi tetapi ujian menunjukkan begitu.

"Sejak awal tahun hospital sudah seperti rumah kedua kami berikutan Aqish perlu menjalani ujian dan pemeriksaan bagi mengesan sakitnya.

"Lebih teruk apabila dia pengsan dan muntah hampir setiap hari," kata ibunya luluh melihat keadaan Aqish.

Terkini, melalui media sosial penyanyi terkenal, Anuar Zain, mengajak orang ramai mendoakan kesihatan Aqish ini agar sembuh seperti biasa.

"Kepada semua teman-teman IG dan FB, mohon doakan kesihatan Puteri Balqis supaya cepat sembuh dan dapat terus mewarnakan industri seni Malaysia dengan lakonan hebatnya.

"Semoga doa kita semua di bulan yang mulia ini dimakbulkan Allah Swt. Such a talented girl! Stay strong and get well soon Puteri Balqis. Terima Kasih semua atas doa anda," tulisnya.


Jadi, marilah kita sama-sama mendoakan kesihatan pelakon cilik, Aqish agar kembali sihat dan dilaporkan juga Aqish beransur sembuh menerusi gambar yang dimuat naik di Instagram miliknya.