Wednesday, July 4, 2018

Oh! Media

Oh! Media


Pasukan Bola Sepak Remaja Thailand Ditemui Selepas 10 Hari Hilang

Posted: 03 Jul 2018 02:02 AM PDT


Baru-baru ini, kita telah digemparkan dengan berita kehilangan pasukan bola sepak remaja Thailand dari pasukan Wild Boars yang dilaporkan hilang di sebuah gua Tham Luang, Thailand.


Pencarian telah dijalankan selama 9 hari tanpa henti dan akhirnya dijumpai oleh pasukan penyelamat Thailand yang menemui 12 pemain bola sepak berumur 11 hingga 16 tahun dan seorang jurulatih 25 tahun di dalam gua, menunjukkan tanda masih hidup, kata Gabenor Chiang Rai.

"Pasukan khas tentera laut Thailand menemui semua 13 orang dengan tanda masih hidup," kata Narongsak Osottanakorn.


Misi mencari dan menyelamat selama lebih 1 minggu itu telah disertai oleh anggota tentera dan juga pasukan penyelamat antarabangsa dari Amerika Syarikat, China, Australia dan juga United Kingdom.

Dikabarkan, kejadian ini berlaku setelah pasukan ini dalam lawatan berbasikal ke gua tersebut dan oleh kerana cuaca buruk dan hujan lebat menyebabkan mereka terperangkap setelah pintu masuk gua runtuh.






Gadis Ini Cuma Bermodalkan RM800, Kini Antara Jutawan Kosmetik Di Malaysia

Posted: 03 Jul 2018 04:45 AM PDT


Bila dengar kisah kejayaan anak muda Melayu ni, maka ramailah netizen yang panas punggung. Ada sahaja yang tak kena di mata mereka. Bagi Ohmedia, kisah kejayaan mereka ni harus dijadikan inspirasi. Iyalah, kalau mereka boleh berjaya kenapa kita tidak kan? Senang cerita samaada kita nak mulakan atau terus sibuk kecam tentang kejayaan orang lain.

Ini kisah tentang seorang gadis bernama Wan Azmira. Wan Azmira ni datang dari keluarga orang susah. Datang merantau ke kotaraya seperti Kuala Lumpur bukannya sesuatu yang mudah untuk'nya. Mencuba kerja ini dan itu demi melangsungkan kehidupan, sesuatu yang biasa untuknya tanpa mengenal erti penas dan berputus asa.

Semuanya bermula dengan bermodalkan RM800, Wan Azmira menyertai krew DYXY Cosmetics. Orang perempuan biasa sangat dah dengan branding DYXY ni. DYXY ni dah mencetus kejayaan luar biasa apabila dalam masa yang singkat, DYXY telah mencapai sasaran jualan sehingga RM20,000,000 (20 juta). Wah hebatnya!!


Berbekalkan RM800 yang ada pada masa tu, maka bermulalah kehidupan Wan Azmira sebagai krew produk DYXY ni. Daripada seorang krew biasa, seterusnya menjadi stokis dan kini, Wan Azmira bergelar Master Stokis untuk DYXY. Tiada tekanan kerja, bebas bergerak ke sana-sini, dan paling penting mempunyai banyak masa untuk diri sendiri, Wan Azmira lega dan puas berkat dari usaha dan keputusan yang pernah dibuatnya sebelum ini.

Korang boleh baca perkongsian dari Wan Azmira ni sendiri di sini.

Sebenarnya dah ramai usahawan berjaya yang dibantu oleh DYXY Cosmetics selama ini selepas wujudnya Akademi DYXY. Ramai jutawan kosmetik yang lahir dengan pendapatan purata dari RM5,000 ke RM30,000 sebulan dan terus meningkat dari masa ke semasa. Dengan ratusan testimoni tulen dari pengguna, tak pelik bila Wan Azmira berjaya dengan hanya memfokuskan kepada perniagaan produk ini. Terbukti yang DYXY Cosmetics ni bukan calang-calang jenama solekan. Power!


Jangan menjadi batu penghalang jika korang tidak tahu cara bagaimana untuk memasarkan produk DYXY dengan lebih berkesan, sebab bila dah jadi agent, Akademi DYXY akan mengajar korang cara-cara marketing yang berkesan. Team marketing pula akan membantu korang sama ada face to face atau secara online. Semua ini PERCUMA untuk agent dan stokis DYXY. Dari marketing online di Facebook atau Instagram mahupun offline marketing, korang semua dapat bimbinga. Untungnya!



Tapi produk DYXY ni pun tak boleh lari dari kontroversi macam yang Ohmedia baca di sini. Tapi kontroversi yang kurang sihat ni tak akan merosakkan jenama seperti ini kerana setiap kecaman netizen yang tak disertakan bukti ni boleh dianggap seperti angin yang lalu sahaja malah sebenarnya membantu lagi pemasaran produk seperti DYXY dan banyak lagi kat luar sana.


Rezeki kita memang tak tahu kat mana yang penting kita berani mencuba. Untuk mendaftar sebagai agen atau stokis DYXY ni, korang boleh hubungi HQ DYXY Cosmetics di 0348206031 atau 0146698495. Banyak lagi info korang boleh dapat tentang DYXY ni melalui website mereka, www.dyxycosmetics.com ataupun emel admin@dyxycosmetics.com. Kalau nak lebih mudah lagi, boleh tengok @dyxycosmeticshq di Facebook, Twitter, dan Instagram.