Thursday, August 2, 2018

Oh! Media

Oh! Media


Selalu Pening Pasal Internet Bila Ke Luar Negara? Lepas Ni Tak Pening Lagi Dah!

Posted: 01 Aug 2018 01:33 AM PDT


Ini kisah tentang Ohmedia sendiri yang selalu juga kena travel ke Jakarta, Bangkok, dan Hong Kong atas urusan bisnes. Masalah paling utama bila ke sana punyalah leceh bila nak kena tukar simcard segala bagai. Nasiblah ada Wifi kat hotel. Itu pun kalau Wifi kat hotel ok. Almaklumlah kadang-kadang tu Wifi kat hotel ni laju sikit je dari kura-kura. Haha.

Nak bergantung dengan Wifi kat hotel pun susah bila nak keluar ke mana-mana, susah nak kongsi apa-apa kat media social, nak buat carian tempat makanan halal dan lokasi-lokasi menarik pun susah. Nak guna Waze pun tak boleh apa entah lagi nak order Grab. Aduhai. Semua jadi masalah phone dah canggih tapi takde line internet ni. Huhu.

Kalau nak tukar simcard, masalah lain pula yang datang bila semua panggilan dari Malaysia tak lagi dapat kita terima. Ye la siapa suruh tukar simcard ye tak? Jadi bagi Ohmedia, tukar simcard ni bukanlah satu tindakan yang bijak dan pakej internet kat luar negara ni bukannya murah pun. Korang pun mesti ada masalah yang sama kan? Jadi macam mana lagi nak selesaikan isu ni? On roaming? Selalunya korang on tak roaming? Nanti terer gila bil data korang kan? Tapi Ohmedia sekarang dah dapat tau ada satu pelan roaming yang amat berbaloi untuk para pengguna. Nak tau lagi? Meh tengok video ni.


Dah tengok dah video tu? Dengan Digi Postpaid ni, sekarang apa-apa pun masalah pasal bil roaming pun dah lenyap. Bermacam-macam faedah yang terdapat dalam pelan ini terutamanya Oh!Media dapat ber-roaming dengan 5GB percuma di 10 negara! Macam dalam video tersebut, kalau rindu dengan keluarga ataupun dengan si Dia semasa berjauhan boleh jugak on roaming untuk berhubung tanpa risau.

Bukan tu saja, 60-minit roaming voice call dan IDD call percuma pun termasuk dalam pelan ini, bolehlah nak bual panjang kala dengan si Dia kat tanah air tanpa risau pasal timezone. Bolehla buat2 romantik dengan pasangan macam video tu, kalau nak main piano ke gitar ke semua boleh nampak HD dengan video call.


Oh!Media ni memang dapat kepuasan dari pelan Digi Postpaid ini jadi silalah cuba sendiri. Jarak tu memang tak dapat dirasai dengan pelan ini!

Apa yang menarik dan berbaloi tentang pelan ni? Pelan ni bukan sahaja boleh digunakan masa bercuti kat luar negara, anda juga boleh menikmati 100GB internet percuma termasuk panggilan ke semua network tanpa sempadan dalam negara juga!

Tengah tunggu apa lagi? Daftar dan dapatkan pelan Digi Postpaid ini sekarang!

Huawei P20 Pro Twilight! Ini Warna Smartphone Paling Awesome Pernah Wujud!

Posted: 31 Jul 2018 11:48 PM PDT


Dari awal kemunculan Huawei dalam arena teknologi telefon pintar, sememangnya dah dijangka bahawa Huawei akan menjadi 'playmaker' di dalam industri ini. Ini dapat dilihat dengan pencapaian Huawei dalam mencatatkan rekod jualan tertinggi diperingkat global dan juga R&D mereka yang tiada hentinya dalam membawakan pembaharuan kepada smartphones sekaligus menjadikan persaingan menjadi sangat sengit. Ini telah dibuktikan dengan kemunculan Huawei P20 Pro Twilight yang mempamerkan warna yang sangat menakjubkan.

Bagaimana Huawei Menghasilkan Warna Begini?



Warna yang digelarkan Twilight ini menggunakan kaedah purple-to-blue gradient yang berubah warna apabila dilihat dari pelbagai sudut dan ianya tidak pernah lagi wujud pada mana-mana smartphones setakat ini. Beberapa lapisan warna digunakan melalui proses yang dinamakan sebagai Non-Conductive Vacuum Metalizing (NCVM). Proses ini membabitkan proses coating dibahagian belakang cermin terlebih dahulu yang menghasilkan warna ungu yang bergabung dengan warna biru, kemudiannya hijau.

Penggunaan salutan NCVM ini sangat penting bagi memastikan ketahanan yang tinggi terhadap hakisan dan kepudaran warna pada masa akan datang. Tentunya korang nak warna P20 Pro Twilight korang tetap nampak cantik untuk jangka masa yang panjang kan? Selepas itu barulah P20 Pro Twilight ini dimuatkan ke dalam kaca 3D jenis melengkung seperti yang dapat dilihat hari ini.

Bukan Sahaja Cantik, Tapi Kamera P20 Pro Twilight Ini Memang Power!


Selepas menempa nama dalam inovasi kamera pada smartphone sejak sekian lama, ini merupakan satu lagi kejayaan dari Huawei yang akan menjadi trendsetter untuk diikuti oleh pelbagai jenama lain selepas ini.

Huawei P20 Pro Twilight ini tetap sama dengan P20 Pro yang lain. Ianya masih lagi dilengkapi dengan 3 kamera dibahagian belakang yang turut dimuatkan dengan teknologi AI yang jauh lebih canggih dari mana-mana smartphones lain.

Dari pengalaman Ohmedia sendiri, kamera Huawei P20 Pro ni memang berada dalam kelasnya yang tersendiri. Gambar yang dihasilkan memang cantik jauh meninggalkan smartphones lain. Kalau korang ada follow Instagram Ohmedia, mesti tahu betapa tinggi pujian yang kami berikan kepada kamera P20 Pro ini.


Huawei P20 Pro dengan warna Twilight ini kini dah mula dijual di mana-mana Huawei Store diseluruh negara dan bukan lagi hanya dijual di flagship store Huawei yang terletak di Pavilion sahaja seperti sebelum ini. Nak lebih mudah lagi, korang boleh beli secara online di Huawei Online Store.

Untuk review penuh Huawei P20 Pro ini korang boleh baca review Ohmedia sebelum ini di sini.

Psst! Tahu pasal Huawei Next-Image Awards? Kalau korang dah jadi pengguna Huawei, jangan lepaskan peluang untuk sertai Huawei Next-Image Awards ni di sini.