Saturday, September 30, 2023

7 Tanda Anda Sebenarnya Dah Tak Perform Semasa Kerja Tanpa Anda Sedar

7 Tanda Anda Sebenarnya Dah Tak Perform Semasa Kerja Tanpa Anda Sedar

Adalah penting untuk mengenali tanda-tanda bahawa prestasi korang dalam pekerjaan mungkin tidak seperti yang sepatutnya yang selalu perform. Berikut adalah 7 tanda bahawa korang mungkin sudah tidak perform semasa kerja tanpa korang sedar:

1.Tugasan Tidak Selesai Dalam Masa Yang Ditetapkan:

Jika korang sering tidak dapat menyiapkan tugasan dalam masa yang ditetapkan atau selalu memberi alasan mengapa sesuatu tidak siap, ini boleh menjadi tanda anda tengah hadapi prestasi yang rendah.

2.Kualiti Kerja Menurun:

Jika kualiti kerja korang telah merosot dan terdapat lebih banyak kesilapan atau masalah dalam tugasan korang, ini adalah petunjuk bahawa korang mungkin tidak perform dengan baik.

3.Kurangnya Inisiatif:

Jika korang kurang berinisiatif untuk mencuba perkara baru atau memberi sumbangan idea dalam mesyuarat atau projek, ini boleh menunjukkan kurangnya minat atau motivasi korang dalam kerja.

Baca Juga:5 Hint Anda Bukan Orang Penting Dalam Syarikat Tanpa Anda Sedar

4.Kehadiran Tidak Konsisten:

Jika korang sering tidak hadir atau lewat masuk kerja tanpa alasan yang munasabah, ini boleh memberi kesan negatif terhadap prestasi korang.

5.Komen Dari Pihak Atasan:

Jika korang mendapat komen atau maklum balas negatif daripada atasan atau rakan sekerja mengenai prestasi korang, ini adalah tanda yang jelas bahawa ada isu ini.

6.Ketidakupayaan Menguruskan Stres:

Jika korang terlalu tertekan atau tidak mampu menguruskan stres dalam pekerjaan, ini boleh mengganggu prestasi kerja korang.

7.Tidak Mahu Belajar:

Jika korang enggan untuk mempelajari perkara baru atau meningkatkan kemahiran korang, ini boleh menunjukkan ketidakminatan dalam pekerjaan korang.

Penting untuk mengambil tindakan jika korang mengenali tanda-tanda ini. Pertama sekali, cuba mencari punca masalah atau faktor-faktor yang mungkin mempengaruhi prestasi korang. Berbincang dengan atasan bagi membantu korang mendapatkan pandangan yang lebih jelas. Selain itu, sentiasa berusaha untuk meningkatkan diri dan terus mencari peluang untuk belajar dan berkembang dalam kerjaya korang.

Kalau korang dah tak tahan di tempat kerja sekarang dan nak cari peluang kerja lain yang lagi baik diluar sana, admin nak bagitahu antara altenatif yang korang boleh try dlm job-hunting ni adalah drop resume korang and nanti majikan yang akan contact korang dalam 72 jam (sekiranya relevan). Drop disini
https://bit.ly/3Psih96 />
Cari Peluang Kerja Dengan Maukerja Disini:

Sepenuh Masa
Separuh Masa
Kerja Dari Rumah
Latihan Industri
Cari Kerja Kosong Lain


http://dlvr.it/Swp6l1